Strona główna
Kultura
Tutaj jesteś
Kultura Ile trwa dogrywka w piłce ręcznej?

Ile trwa dogrywka w piłce ręcznej?

Data publikacji 15 marca, 2024

Dogrywka w piłce ręcznej jest dodatkowym czasem gry, które może być rozegrane w przypadku remisu po regulaminowym czasie gry. Trwa ona zazwyczaj 2×5 minut, czyli tyle samo co zwykła połowa meczu. Jeśli po dogrywce nadal jest remis, decydującym elementem może być rzut karny.

Czy dogrywka różni się od dogrywki w piłce nożnej?

Chociaż dogrywka w piłce ręcznej i nożnej służy rozstrzygnięciu meczu w przypadku remisu, różnią się one pod wieloma względami. Przede wszystkim czas trwania dogrywki w piłce ręcznej jest znacznie krótszy – 2×5 minut w porównaniu do 2×15 minut w piłce nożnej. Ponadto, w piłce nożnej dogrywka może być rozstrzygnięta bramkami czy bramkami na wyjeździe, podczas gdy w piłce ręcznej można spotkać się z sytuacją, że po dogrywce nadal jest remis.

Jak przebiega dogrywka w piłce ręcznej?

Podobnie jak w zwykłej połowie meczu, dogrywka w piłce ręcznej rozgrywana jest na tej samej zasadzie. Drużyny mają w niej możliwość grać przez 2×5 minut, starając się zdobyć jak najwięcej bramek od siebie. W przypadku remisu po dogrywce, może być rozegrany rzut karny, który zadecyduje o końcowym wyniku.

Czy decydująca bramka w dogrywce kończy mecz?

Decydująca bramka zdobyta w dogrywce w piłce ręcznej może zakończyć mecz, jeśli po jej zdobyciu jedna z drużyn prowadzi. Jednakże, jeśli po dogrywce nadal jest remis, to decydującym elementem może być rzut karny, który zadecyduje o końcowym wyniku. Warto zaznaczyć, że dogrywka w piłce ręcznej może dostarczyć wiele emocji i nieprzewidywalnych zwrotów akcji, co sprawia, że jest ona jednym z najbardziej ekscytujących momentów w trakcie meczu.

Redakcja marzeniawcele.pl

Nasz zespół redakcyjny z pasją zgłębia zagadnienia rozwoju osobistego, psychologii, biznesu, pracy i kultury. Dzielimy się wiedzą, upraszczając skomplikowane tematy, aby uczynić je przystępnymi dla każdego.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?